عناوین وظائف و مسئولیتهای اداره روابط عمومی
اهداف روابط عمومی شرکت آبفار استان تهران :
روابط عمومي نقشي بسيار مؤثری در بهبود وضعيت سازمان وايجاد تعامل بين درون سازمانی و برون سازماني دارد.
روابط عمومي در هر شرکتی بايستي واجد خصوصيات و روشهاي كارآمد دراداره امور وانجام وظائف باشد تابتواند مايۀ پيشرفت كاري در شرکت گردد.
تدوين ساختار و اساسنامه روابط عمومي، درنظر گرفتن نيروهاي كافي براي انجام وظایف مربوطه و مجهز شدن به ابزارهاي نوين ارتباطي در شرکت آبفار استان مورد توجه بسیار زیادی قرارگرفته است تا بتواند از عهدۀ مسائل گسترده برآيد و راهنماي خوبي براي مجموعه كاري و مخاطبان شرکت گردد .
هرگز مجموعه وظايف يك روابط عمومي، به روشهاي ارتباطات و تبليغات ختم نميشود و هرگز نميتوان آنها را محدود و محصور در يك سري رفتار و برنامههای کلیشه ای كرد. درهمین راستا روابط عمومي این شرکت براي وصول به موفقيت سارماني، با برنامه ریزی کامل ، هدفمند و منظم در حال حركت می باشد. تا بتواند در راستاي انجام وظايف، موفقيت حاصل نمايد.
فعالیت روابط عمومی آبفار استان تهران به طور کلی شامل قسمتهای ذیل می باشد :
· ارتباطات
· امور فرهنگی و نمایشگاهها
· انتشارات
· سنجش افکار
· تبلیغات
· سمعی و بصری
شرح وظایف اداره روابط عمومی :
Ø ارائه مشاوره های مؤثر به مدیران ارشد سازمان
Ø حفاظت از حریم سازمان در مقابل جوسازی ها، خلاف گویی ها، دروغ پردازی ها، تهدیدها و ...
Ø همکاری فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه ها.
Ø برگزاری جلسات داخلی بین کارکنان و مدیران به صورت ماهیانه و یا در مواقع لزوم
Ø ارتباط تنگاتنگ با اینترنت، خبرگزاریها، وب سايتها و وبلاگ ها
Ø توجه به اطلاع رساني آنلاين و استفاده از کانال اطلاع رسانی شرکت
Ø ایجاد حسن رابطه بین کارکنان، مشاوران و مدیران سازمان.
Ø انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و عدم ممیزی نمودن آن به مسئولان و دریافت بازخورد آنجهت ارائه به کارکنان.
Ø برقراري «ارتباط رضایت مندانه» بین شرکت آبفار و مخاطبان
Ø چاپ بروشور پیام های آموزشی، پژوهشی و....
Ø عدم دخالت وموضع گیری شخصی و سیاسی در تنظیم اخبار شرکت
Ø سرعت عمل و ایفای نقش مؤثر و ارزنده در مواقع حساس و بحراني
Ø مدیریت تابلوی اعلانات و به روز کردن مطالب آن
Ø برقراری تعامل مطلوب وسازنده بين شرکت آبفار با سازمانها، ادارات، نهادها و اشخاص حقيقي وحقوقي
Ø تهيه گزارش فعاليت واحدها و جمعبندي آن به صورت گزارش سالانه و یا در مواقع لزوم
Ø پاسخگو بودن در برابر مخاطبان و قائل شدن احترام براي ارباب رجوع و افكارعمومي