عناوین وظائف و مسئولیتهای اداره حراست
- حفاظت پرسنلی
1. دادن آگاهی بهموقع از نفوذ و توطئه احتمالی عوامل بیگانه و ضدانقلاب داخلی و خارجی به مسئولین مربوط.
2. به روزرساني اخبار و اطلاعات پرسنلي كادر مركزي و واحدهاي وابسته و تابعه و حفاظت از آنها در قبال توطئهها و خطرات ايجادي توسط عوامل مخرب.
3. ارائه خدمات اطلاعاتی درزمینه عوامل ایجاد نارضایتی مردم و کارکنان دستگاه به بالاترین مقام دستگاه.
4. صیانت از کارکنان دستگاه و تشکیل بایگانی حفاظتی کارکنان.
5. جمعآوری اطلاعات محیط، مراکز تابعه و اقشار مرتبط و ارزیابی و تجزیه و تحلیل اخبار و گزارشها برای ارائه به بالاترین مقام دستگاه ذیربط و وزارت اطلاعات.
6. تعیین مشاغل حساس دستگاه براساس ضوابط وزارت اطلاعات.
7. بررسی و تعیین صلاحیت نامزدهای تصدی مشاغل حساس با کسب نظر از وزارت اطلاعات و اعلام نتیجه آن به بالاترین مقام دستگاه.
8. بررسي، تعيين و اعلام صلاحيت حفاظتي در مورد كليه داوطلبين اشتغال و انتقال و مأموريت به كادر مركزي و واحدهاي تابعه درمركز و شهرستانها.
9. بررسی و اعلامنظر راجع به صلاحیت کارکنان، پیمانکاران و هیاتهای اعزامی به خارج از کشور و انجام امور حفاظتی آنان و همچنین افراد و هیاتهای خارجی وارده به کشور با هماهنگی وزارت اطلاعات.
10. همراهي و مشايعات مقامات شرکت، ادارات تابعه و كارشناسان اعزامي به خارج از كشور و اعمال نظارتهاي لازم درحيطه اختيارات و ايجاد تسهيلات لازم جهت فعاليتهاي ساير ارگانهاي اطلاعاتي مربوط وفق ضوابط.
11. شناسایی عوامل فساد اداری، مالی و اقتصادی در دستگاه و همکاری با وزارت اطلاعات در کشف و مقابله با آنها و ارائه گزارشهای مستند و مربوط به بالاترین مقام دستگاه و مراجع ذیصلاح.
12. اتخاذ تدابير لازم بهمنظور پيشگيري از نقض مقررات حراستي درحوزه مأموريت و رسيدگي به موارد نقض شده و تهيه گزارشات لازم جهت ارائه به مقامات ذيربط و انجام اقدامات مناسب جهت كاهش خسارات و خطرات احتمالي ناشي از آن.
13. شناسایی آسیبها و تهدیدات و ارائه گزارشهای مربوط به بالاترین مقام دستگاه.
14. پیگیری و اجرای بخشنامه ها و دستورالعملهای حفاظتی مربوط.
- حفاظت فناوری اطلاعات (IT)
1. تهیه، تنظیم و ابلاغ طرحهای حفاظت و امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با توجه به سیاستهای سند راهبردی افتا و دستورالعملهای وزارت اطلاعات و مصوبه 1075 مورخ 14/4/1385 شورای عالی امنیت ملی.
2. نظارت بر نحوه حفاظت از سیستمهای سختافزاری، نرم افزاری، شبکه و دادههای دستگاه متبوع.
3. نظارت بر افراد و شرکتهای اجراکننده طرحهای IT دردستگاه متبوع.
4. تعیین صلاحیت افراد و شرکتهای حوزه کاری IT که با دستگاه همکاری میکنند براساس ضوابط وزارت اطلاعات و از طریق واحد حفاظت کارکنان.
5. عضویت در کمیته امنیت اطلاعات (ISMS) دستگاه.
6. پیگیری و اجرای بخشنامه ها و دستورالعملهای حفاظتی مربوط.